


Основи феноменологічно-гештальтистської психопатології: легкий вступ
Джанні Франчесетті, доктор медичних наук, психіатр, гештальт-терапевт, міжнародний тренер і супервізор, у своїй книзі «Основи феноменологічно-гештальтистської психопатології: легкий вступ» пропонує оригінальний підхід до розуміння клінічного страждання з погляду феноменології та гештальт-терапії. Це не опис різних форм, яких набуває страждання, а саме вступ до способу розуміння психопатології та її зв’язку з діагностикою і терапією.
Цей підхід, як доводить автор, допомагає створити таку важливу дуальність і нерозривність терапевта і пацієнта, які, як зазначив Дж. Ді Петта, «спів-творять світ, коли спів-існують у спів-часі і спів-просторі». Саме ця цілісність, або ж «рівноправність», терапевта і пацієнта створює живильний ґрунт для зцілення. Не терапевт змінює пацієнта, а вони разом шукають те, що було відсутнім, і знаходять нові сенси, щоб разом змінитися — тут і тепер та назавжди. Терапевт стає тією плоттю, в яку втілюється страждання пацієнта, щоб його можна було нарешті прожити.

Залиште відеовідгук та отримайте бонус!
Надішліть відео відгук або розпаковку одної з книжок на нашу електронну пошту та отримайте знижку на наступне замовлення.
publishing.vrb@gmail.comВідгуки та рецензії користувачів

Станьте першим, хто залишить відгук
Резюме щодо книги Джанні Франчесетті «Основи феноменологічно-гештальтистської психопатології: легкий вступ»
У книзі Джанні Франчесетті «Основи феноменологічно-гештальтистської психопатології: легкий вступ» запропоновано і теоретично обґрунтовано новий підхід до розуміння страждання людини, який об’єднує в собі основи феноменології і гештальт-психології.
Феноменологія цікавиться суб’єктивним досвідом пацієнта та його способом буття у світі. Феноменологічна психопатологія надає цінність будь-якому досвіду людини і цим уможливлює зцілення конститутивної самотності тих, хто страждає. У гештальт-психопатології найважливішим для створення живого справжнього контакту є теорія поля, що посідає центральне місце в гештальт-терапії і відкриває можливість тематизації виміру, з якого ми постаємо як суб’єкти.
Сухий діагноз і «виправлення» думок у стислих рамках DSM і біології може лише погіршити ситуацію. Спираючись на дві основи одночасно – на феноменологічну і гештальтистську психопатологію, терапевт, щоб осягнути істину, відмовляється від звичного дистанціювання і «об’єктивного» погляду, але наближається до страждання людини з відкритістю і співчуттям. Лише так, вважає Франчесетті, виникає справжній живий контакт.
Перш ніж перейти до принципів, які має осягнути терапевт, щоб лікування було успішним, автор пояснює різницю між різними формами страждань — невротичним, межовим і психотичним — як способами функціонування. Також коротко намагається вирішити суперечливе питання: чи змушувати страждати інших — це теж страждання?
Автор стверджує, що між важким життєвим досвідом і психопатологічними стражданнями є тісний зв’язок. А потім йде ще далі, стверджуючи, що витоки страждання беруть початок ще в минулих поколіннях. Отже трансгенераційна передача стосується не лише припущень, досвіду, переконань, цінностей, заборон, життєвих сценаріїв тощо, які передаються неявно, часто у неможливий для вербального вираження спосіб, але також і травм, які призводять до страждання. Неминучою реакцією на травму стає дисоціація. Отже, і тут досвід залишається відокремленим і не може сприяти появі будь-яких фігур, а якщо і стає фігурою, без інтеграції та підтримки фону, то стає нестерпним, і людина втрачає контакт з «тут-і-тепер» і занурюється в травматичний досвід, який постає для неї як теперішній.
Будь-який неасимільований протодосвід позначається на самості як відсутність. Тобто страждання, яке не асимілювалося, не пережилося, і є цією відсутністю у контакті. Тут і тепер з’являються точки можливого об’єднання і народжується (можливо, вперше) новий живильний простір. І саме в цій ситуації постає нова фігура і нові сенси, здатні дати рух новим почуттям і новому життю. А відсутність починає прямувати до присутності.
Терапевт має бути відкритим до будь-яких змін — відчути і пережити те, що не міг асимілювати пацієнт, і так повернути йому цей досвід як прожитий. Страждання, яке з’являється під час сесії, і є тим естетичним і патичним досвідом, який треба прожити. Тут виникає феноменальне поле, де горизонт ймовірності подій створює ландшафт досвіду. І саме тут через глибоку залученість терапевта і постання живої атмосфери зустрічі відсутність трансформується у присутність. Але автор наголошує, що йдеться не про вплив на пацієнта і навіть не про співтворчість, а про парадигму поля, де терапевтом керують трансформаційні сили поля. Терапевт є тим іншим — тобто плоттю, в яку має втілитися відсутність, щоб нарешті стати минулим.
Зміни, що відбуваються у свідомості пацієнта, є наслідком асиміляції цього контакту. Ця жива зустріч стає самістю пацієнта і самістю терапевта.
Вплив на клінічну практику викладеної в книзі теорії проілюстровано в заключній частині. Автор подає резюме сесії, з якого читач зрозуміє, як клінічна робота підтримується з позиції психопатологічного поля і як робота ґрунтується на модуляції присутності терапевта, а зовсім не на спробах змінити досвід пацієнта.
Підійде, якщо вже читали
Переваги книги

Як феноменологічно-гештальтистська терапія може сприяти полегшенню страждання і відродженню?
Душевні страждання неможливо припинити виправленням мислення і навіть співтворчістю. Лише жива зустріч тут і тепер без судження і навішування ярликів може виявити порожнечу, що утворилася через досвід, який не був асимільованим. Терапевт, який вирушає в подорож разом з пацієнтом і не знає, що знайде на шляху. Він є тим іншим, хто зможе увібрати страждання людини у своє тіло і вивести це страждання назовні, щоб воно нарешті стало минулим.
#1
Співчуття і відкритість
Терапевт не наказує і не змінює, він змінюється разом з пацієнтом, щоб ожити і оживити
#2
Легка теорія
Легке пояснення природи важких страждань і методів зцілення
#3
Художній стиль
Так що ж там за Геркулесовими стовпами і що таке мистецтво зустрічі?
#4
Справжня терапія — це…
Відчути страждання іншого, без судження і ярликів
#5
Живильні контрасти
Як відсутність стає присутністю і змінює життя
#6
Живі приклади
Клінічні віньєтки як ілюстрації справжньої зустрічі-відродження
Рекомендовані товари
Доставка


Оплата


